במהלך טיפולי פוריות ובניסיונות להיקלט להריון ישנם כמה מיתוסים שנשים ואנשים נאחזים בהם למרות שאינם נכונים.

הנה חלק מהם עם הסבר מדוע אינם נכונים:​

  • זוגות שלא מצליחים להיקלט להריון לאחר מספר חודשים מועט חושב שיש בעיה. הנתונים מראים שאצל רוב הזוגות המנסים להרות רק כחצי מהם יצליחו לעשות זאת בחצי שנה הראשונה של הניסיונות וכ-85% יצליחו לאחר שנה של ניסיונות. לכן אם הזוג מנסה חודשיים שלוה ולא מצליח הדבר לא מעיד על בעיה כל עוד האישה בריאה ובגיל הפוריות ולא ידועה על בעית פריון כזו או אחרת אצלה או אצל בן הזוג. במידה ולא הצליח הזוג להרות לאחר שנה של ניסיונות רצופים יש לפנות לבירור, אם קיימת בעיה של מחזור לא סדיר או גיל מבוגר יחסית של האישה יש לפנות לבדיקה לאחר חצי שנה של ניסיונות רצופים.
  • לאחר שמפסיקים ליטול גלולות ישנן נשים הממתינות מחזור אחד או יותר לפני הניסיונות להרות אך אין בכך צורך. קליטה להריון יכולה להתעכב לאחר שימוש לאורך זמן בגלולות או אמצעי מניעה הורמונאליים אחרים אך ניתן להתחיל לנסות ברגע שמפסיקים ליטול את הגלולות או את אמצעי המניעה האחרים.
  • למרות שרוב הנשים בטוחות שבעיית הפריון היא אצלן, הנתונים מראים שרק 40% מהבעיות של אי פריון הן אצל הנשים והנתון זהה לגברים- כלומר 40% מבעיות הפריון הן אצל הגבר. 30% הנותרים הן בעיות משותפות ולכן בעיות הפריון הן של שני בני הזוג ויש צורך לבדוק ולאתר מהי הבעיה ואצל מי ולטפל בהתאם.
  • בזמן טיפולי פוריות ניתן להמשיך לקיים יחסי מין כרגיל וקיום היחסים לא מפריע או מאט את התהליך. כמובן שאם מנסים להרות טבעית יש לקיים יחסי מין כמה שיותר קרוב למועד הביוץ ומקובל לקיים יחסי מין לסירוגין יום כל יום לא במשך שבוע לפני ואחרי מועד הביוץ המשוער על מנת להגדיל את הסיכויים של הקליטה להריון.
  • נשים שחוו הפלות חוזרות חוששות שמאמץ גופני או חוסר מנוחה ואף קיום יחסי מין סדירים הם הגורם או עלולים להעלות את הסיכוי להפלה טבעית. במידה והרופא לא ציווה אחרת- ניתן להמשיך לתפקד כרגיל, מכיוון שרוב ההפלות הטבעיות בתחילת הריון קורות עקב בעיה גנטית בעובר שלא מתפתח באופן תקין ולא תלויה במעשיה של האישה.
  • נשים שמתחילות טיפולי הריון טועות לחשוב שקיום יחסי מין בתדירות גבוהה לפני תחילת הטיפולים עלולה להוביל לירידה בריכוז ואיכות הזרע. אך ההיפך הוא הנכון שכן הימנעות לאורך זמן מקיום יחסי מין עלולה לפגוע היא באיכות הזרע ולכן מומלץ לקיים יחסי מין כרגיל בעיקר סביב ימי הביוץ.
  • כמו שגיל האישה משפיע על איכות הביציות ועל הסיכויים להיכנס להריון, גם גיל הגבר משפיע. מקובל לחשוב שלגיל הגבר אין השפעה על הסיכויים להריון אך ככל שגיל הגבר עולה איכות הזרע פחותה ועלולה להשפיע על הסיכויים להיקלט להריון.
  • זוגות רבים חוששים להשתמש בחומרי סיכה בזמן קיום יחסי מין מהחשש שאלו יפגעו באיכות הזרע. אכן כמות גדולה של חומר סיכה עלולה לפגוע באיכות הזרע אך שימוש בכמות קטנה של חומר סיכה על בסיס מים לא יפגע באיכות הזרעים וניתן להשתמש בו בעת קיום יחסי מין. יש להימנע משימוש בחומרי סיכה על בסיס שמן וכן אין להשתמש כלל בחומר סיכה במידה ועוברים תהליך של הזרעה.
  • נשים רבות עולות במשקל בעקבות תהליך הפריה חוץ גופית עקב נטילה רבה של הורמונים אך התהליך עצמו של טיפולי פוריות אינו גורם להשמנה שכן לאחר הפסקת הטיפול ההורמונאלי תפסיק העלייה במשקל שהיא בעיקר בעקבות הפסקה או הפחתה של פעילות גופנית ואגירת נוזלים בגוף. תופעות אלו חולפות עם סיום קבלת הטיפול ההורמונאלי.
  • נשים שעברו החזרת עוברים חוששות לקיים יחסי מין רגילים לאחר מכן מחשש שקיום יחסי מין יפגע בסיכויים להרות. ניתן להמשיך לתפקד כרגיל לאחר החזרת העוברים לרחם, אין צורך במנוחה ואין צורך בהימנעות מיחסי מין.