רפואה משלימה בהריון

יש מגוון רחב של טכניקות טבעיות להקלה על תסמיני ההריון, כולל עיסוי או דיקור סיני. רוב הטיפולים המשלימים הם בטוחים ויכולים לעזור לך, עם זאת, תמיד חשוב להתייעץ על כך עם הרופא.

טיפולים משלימים, האם הם יעילים לנשים בהריון?

הבריאות שלך במהלך ההריון חשובה מאוד. זה הזמן שבו הבריאות היא לא רק שלך אלא גם של התינוק הגדל בתוכך. אז אם את סובלת מכאבים ומחרדות ומעדיפה להימנע מתרופות ומתופעות הלוואי שלהן, יתכן שזה הזמן לחפש קליניקה המציעה טיפולים להקלה על ההריון, כמו דיקור סיני בצפון

גם אם הרופא רשם לך תרופות וטיפולים שבטוחים לאישה במצבך, יתכן שכמו נשים רבות אחרות תעדיפי לקבל גם טיפולים משלימים.

דוגמה לטיפול משלים בהריון – אקופרסורה (Acupressure)

כמו בדיקור סיני, גם באקופרסורה הטיפול מתמקד בנקודות הדיקור, אבל במקום להשתמש במחטים, המטפל מפעיל לחץ באמצעות עיסוי. הוא משתמש במיוחד בידיים, במרפקים בברכיים ובכפות הרגליים שלו כדי ללוש, לתופף ולעורר רטט בעור, בחלקים ספציפיים בגופך כדי לטפל בבעיות שלך.

שיאצו, סגנון האקופרסורה הפופולרי ביותר, מציע עיסוי נמרץ למדי שבמהלכו המטפל מפעיל לחץ חזק על נקודות הדיקור בגופך למשך 5-3 שניות. 

לפי המחקרים, טיפול באקופרסורה מקל על כאבי גב תחתון, צירים, בחילות וכאבי ראש ומסייע להפחתת מתח וחרדה במהלך צירי הלידה.

אילו טיפולים משלימים בטוחים במהלך ההריון?

כאמור, חשוב שתדוני עם הרופא שלך בכול טיפול משלים שבו תרצי להשתמש במהלך ההריון. עם זאת, ישנן כמה טכניקות טיפוליות הנחשבות בדרך כלל כבטוחות לחלוטין לשימוש, הן במהלך ההריון והן במהלך הצירים. טכניקות אלה כוללות בין השאר:

  • טכניקות הרפיה
  • דפוסי נשימה (Lamaze)
  • תמיכה רגשית
  • היפנוזה עצמית
  • דיקור סיני / אקופרסורה
  • עיסוי
  • ארומתרפיה
  • כירופרקטיקה

אגב, רפואה משלימה מתאימה גם לטיפול בכאבי מחזור, ועשויה לכלול ׳תרופות ביתיות׳ כמו כרית חמה להקלה על ההתכווצויות או תנוחות יוגה להקלה על הכאבים.

מאילו טיפולים משלימים יש להימנע בהריון?

כאשר משתמשים בצמחי המרפא כפורמולה מרוכזת ולא כתבלין לבישול, לחלקם יש פוטנציאל להזיק לתינוק המתפתח. יש עשבי מרפא הנחשבים כגורמים למומים מולדים ויש המעודדים לידה מוקדמת, כמו: ג׳ינסנג, קאווה קאווה, שוש, מרווה, אנג׳ליקה סינית, קליפת שורש כותנה, לענה ועוד.

הימנעי גם ממינונים גדולים מאוד של ויטמין A שיכולים לגרום לבעיות כמו מום מולד, כמו גם משמנים אתריים ארומתרפיים, כמו: מרווה, ריחן, אזוב, מור, מירן או טימין.

מה עוד צריך לדעת על טיפולים משלימים במהלך ההריון?

טיפולים שלא הוכחו מחקרית עלולים להיות מסוכנים. חשוב מאוד לדון עם הרופא שלך על כול טיפול משלים, לפני שאת מתחילה בו. כל הריון הוא ייחודי וייתכן שמשהו שעובד נהדר עבור אישה אחת לא יעבוד עבורך.