כל מה שצריך לדעת על שמן פרניאום

הכנה ללידה היא הכנה נפשית וגם פיזית. הסתגלות לרעיון של שינוי התא המשפחתי ואפילו שינוי החיים כפי שהכרנו אותם מקצה לקצה.
נשים רבות מסתייעות בקבוצות תמיכה של נשים הרות או נרשמות לקורסי הכנה ללידה. פעולה נפוצה בקרב נשים בהריון סמוך למועד הלידה הוא של עיסוי הפרינאום אשר תפקידו למתוח את הרקמה לקראת לידה נרתיקית ולהרפות את השרירים כדי שלא יהיו נוקשים.
פרינאום הוא אזור הרקמה בין פתח הנרתיק לפי הטבעת והעיסוי יכול להפוך את האזור לגמיש יותר וכך להפחית את הסיכון לקריעה בעת לידה נרתיקית או להפחית את חומרת הקרע.
למעשה, נשים רבות חוות במהלך הלידה במיוחד לידה ראשונה קרעים ונדרשות לתפרים שעלולים להכאיב במשך זמן רב במיוחד מה שנקרא אפיזיוטומי – חתך חיץ.
במקרים מסוימים קרעים בלידה עשויה לגרום גם לנזק לפרינאום עצמו שעלול לבוא לידי ביטוי בבעיות עתידיות כמו צניחת רצפת האגן ולהוביל לבריחת שתן או אי נוחות במהלך קיום יחסי המין.

מדוע כדאי לבצע עיסוי פרינאום?

עיסוי פרינאום הוא תהליך שמתבצע באמצעות שמן פרינאום שיכול לדרבן את זרימת הדם ולסייע לרקמות להימתח וכך להפחית את הסיכון לקרעים ותפרים. אפילו אם העיסוי לא ימנע קריעה הוא יכול להפחית את הצורך בתפרים, כי לא בכל קרע מתבצעים תפרים.
העיסוי גם יכול לעזור בהכנה פיזית לקראת הלידה במיוחד אם בעבר האישה סבלה מפציעה בפרינאום או היא בעלת נוקשות באזור זה.
לרוב נהוג להתחיל בעיסוי בתקופת השליש האחרון של ההיריון בין השבועות 34-36 ולבצע אותו בצורה מדויקת ונכונה כמספר דקות מדי יום. ישנם שמנים שונים שיכולים להתאים לעיסוי עצמו כאשר ההעדפה הרווחת היא לשמנים טבעיים.
עקרונית ניתן לבקש מהפרטנר לבצע את העיסוי או שהאישה יכולה לבצע אותו בעצמה כל עוד היא במצב שבו היא יכולה להיות במנח הנכון ולבצע את המסאז’ בדרך יעילה.
חשוב מאוד לוודא שהידיים אכן נקיות ומומלץ גם לקצוץ ציפורניים שלא יגרמו לשריטות או לחוסר נוחות בעת העיסוי המתבצע בחלק התחתון של פתח הנרתיק.
חשוב לבצע את העיסוי בעת תנועה נוכה כמו בשכיבה במיטה או על ספה ברגליים פשוקות או בישיבה על גבי האסלה. העיסוי מתבצע בדרך דומה להכנסת טמפון. מומלץ להשתמש בכמות קטנה יחסית של שמן ובעזרת האגודלים להניח את האצבעות על הפרינאום ולמתוח את העור בעדינות על ידי לחיצה כלפי מטה לעבר פי הטבעת ולצדדים ולהתמקד במריחת השמן על החלק התחתון של פתח הנרתיק.
לא להיבהל אם יש תחושה קלה של צריבה אך יש לשים לב שהיא נוצרת מהמתיחה עצמה. כדאי להחזיק את המתיחה למשך 1-2 דקות תוך כדי עיסוי ואפשר לשלב את העיסוי ביחד עם נשימות עמוקות להשגת הרגיעה המבוקשת. כדאי לשים לב שהמסאג’ מתבצע בתנועת U.

כיצד לבחור שמן פרינאום?

ניתן להשתמש בשמנים טבעיים שונים, אבל מומלץ ללכת על הטוב ביותר ולבחור פורמולה מיוחדת המכילה בסיס של שמן שקדים, קלנדולה ושמן נר הלילה בתוספת תמציות שמנים של לבנדר, גרניום, אילנד אילנד וטנג’רין שיכולים לסייע מאוד בהגמשת הרקמות. למעשה, מדובר ברכיבים מצוינים לצורך פעולות של הגמשה וריכוך במיוחד קלנדולה ושמן נר הלילה שהם גם שמנים אנטי דלקתיים ונר הלילה יעיל גם בהכנת צוואר הרחם ללילה ועשיר מאוד.
רצוי שהפורמולה לא תכיל שמן נבט חיטה שעשוי לגרום לקנדידה במיוחד לנשים שסובלות מהיסטוריה של קנדידה. בחרו פורמולה של חברה מומלצת ומובילה בתחום של מוצרים מהטבע להריון ולידה. ניתן למצוא שמן מיוחד לעיסוי פרינאום ממש כאן.